overzicht kinderzorg in heel Nederland

Kakelbont Kinderpraktijk is een overkoepelende naam voor verschillende eerstelijns praktijken onder één dak. Wij zijn gevestigd in de Melkfabriek aan de Bruinevisstraat 32 in het centrum van Bergen op Zoom. Goed bereikbaar met openbaar vervoer. Voor de deur is een invalide parkeerplaats beschikbaar en binnen is een lift als ook sanitaire voorzieningen voor minder validen en baby's aanwezig. Wij bieden paramedische zorg aan kinderen in Bergen op Zoom en omgeving. Bij Kakelbont Kinderpraktijk werken kinderfysiotherapeuten, een kinderergotherapeut, een logopedist en een osteopaat. De kinderfysiotherapeuten worden ondersteund door een administratief medewerkster. Op deze site vindt u informatie over ons zorgaanbod. Zo bieden wij onderzoek, behandeling en advies op het gebied van de motorische, zintuiglijke en spraak-taalontwikkeling van kinderen.

WIJ ZIJN AANGESLOTEN BIJ

Beroepsvereniging Fysiotherapeuten
Kwaliteitsregister Paramedici

Bijzondere aandoeningen

• Er zijn helaas toch veel kinderen die bekend zijn met een spierziekte of die een genetische afwijking hebben, zoals bijvoorbeeld Ziekte van Duchenne, Prader Willie, Syndroom van Down, Angelmann syndroom en nog vele anderen.

Duchenne Spierdystrofie

Duchenne Parent Project

• Het Prader-Willi syndroom werd in 1956 voor het eerst beschreven door de Zwitserse artsen Prader, Labhart en Willi. Het viel hen op dat de combinatie van spierslapte, onbedwingbare eetlust en een aantal uiterlijke kenmerken niet toevallig kon zijn.

prader-willi syndroom